Vältä markkinointiautomaation perusvirheet

”Keskity oikeisiin asiakkaisiin, laadukkaaseen sisältöön ja selkeisiin tavoitteisiin”, neuvoo Accountor Softwaren Tuomas Mäkinen, markkinointiautomaatiota koskevan ilmaisen oppaan kirjoittaja.

Vältä markkinointiautomaation perusvirheet


Jotta yrityksen myyntiä ja markkinointia voidaan ohjata tuloksellisella tavalla, asiakkuudenhallintaa ja markkinointia palveleva teknologia on integroitava ja valjastettava yhteisen tavoitteen taakse.

”Tiedon on liikuttava CRM-ratkaisun ja markkinointiautomaation välillä molempiin suuntiin. Yhteinen data asiakkaista ja liideistä palvelee sekä myynnin että markkinoinnin tehokkuutta”, Tuomas Mäkinen, Head of Marketing Automation Accountor Software Oy:stä korostaa.

Suunnitelmallinen digitaalinen markkinointi perustuu asiakkaiden segmentointiin sekä kampanjoiden ja sisällön tarkkaan kohdennukseen. Kohdennus, sähköposti, laskeutumissivu, kehotus, lupaus ja sen täyttäminen tähtäävät siihen, että asiakkaalle tuotetaan todellista hyötyä. Asiakkaan reitti on suunniteltava katkeamattomaksi ja ajastettava järkevästi. Kaikki vaiheet on testattava ja tekniikan on pelattava, mutta varsinainen arvo luodaan sisällöllä.

”On oltava selvää, mitä asiakkaalle luvataan ja miten lupaus täytetään. Käytännössä kyse voi olla esimerkiksi ilmaisen oppaan tai hyödyllisen dokumentin lataamisesta, rekisteröitymisestä tapahtumaan tai webinaariin, yrityksen uutiskirjeen tilauksesta tai ostoksesta verkkokaupassa”, Mäkinen havainnollistaa.

Miten suunnittelet houkuttelevan sähköpostiviestin ja asiakasta aktivoivan laskeutumissivun? Miten luot ja pisteytät liidejä? Miten luot asiakkaallesi arvoa, vältät yleisimmät epäonnistumiset ja teet tulosta?

Lataa ilmainen opas markkinointiautomaation kehittämiseen tästä.

Voit myös selkiyttää ajatuksiasi 1,5 tunnin maksuttoman sparrauksen avulla – klikkaa tästä.

Lisätiedot:

Tuomas Mäkinen, Head of Marketing Automation, Accountor Software,
puh. 0400 7979 440, tuomas[at]accountorsoftware.fi.

Jätä yhteydenottopyyntö
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Facebooktwitterlinkedinmail