Digiajan tilitoimiston kannattavat hinnoittelumallit – hyödynnä ilmainen opas

”Erityisesti sähköisen taloushallinnon palveluja tarjoavat pohtivat digiaikaan sopivaa hinnoittelua”, Piia Similä sanoo Procountorin blogissa.

Digiajan tilitoimiston kannattavat hinnoittelumallit – hyödynnä ilmainen opas


Monessa tilitoimistossa mietitään, minkälainen hinnoittelumalli tukisi parhaiten kannattavuutta ja asiakastyytyväisyyttä tilanteessa, jossa sähköisillä ratkaisuilla ja itsepalveluilla on yhä merkittävämpi rooli.

”Tilitoimisto ei ole tietojen tallentaja vaan taloustiedon analysoija, usein myös yrityksen talouspäällikkö”, Procountorin Piia Similä painottaa. ”Tulkinta-apua kaivataan, ja siihen tilitoimistoissa on erinomaista asiantuntemusta.”

Minkalainen hinnoittelumalli soveltuu parhaiten uudenlaiseen palvelukulttuuriin? Similän mukaan kannattavin hinnoittelutapa löytyy yleensä erilaisten mallien yhdistelmistä.

”Tilitoimistopalvelut voi hinnoitella edelleen tuntiperusteisesti. Tuntihinta voi olla eritasoisille palveluille erilainen, tarvittavasta asiantuntemuksen syvyydestä riippuen”, Similä toteaa.

Kokonaishinnoittelu tarkoittaa palvelukokonaisuuden tuotteistamista asiakkaan tarpeita vastaavaksi paketiksi, jolla on kiinteä kuukausihinta. Lisäksi tuotepakettiin voi valita lisäosia esimerkiksi tuntihinnastosta.

”Kiinteän mallin etuna on asiakkaan näkökulmasta ennakoitavuus – palvelun kustannuksia ei tarvitse arvailla, vaan ne voi ennakoida helposti”, Similä korostaa.

Mitä hinnoittelumallin valinnassa kannattaa ottaa huomioon? Millaisella tasolla tilitoimistojen tunti- ja kuukausihinnat ovat?

Vastauksia ja käytännönläheisiä esimerkkejä löydät Procountorin ilmaisesta oppaasta – lataa ja lue.

Lähde: Procountorin blogi, Piia Similä

 

Haluan lisätietoja Procountorin ratkaisuista


 

Jaa sosiaalisessa mediassa:

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Yhteistyössä mukana