Suomi-uroot lisäävät vaateostoksiaan naisia tai muita eurooppalaisia nopeammin

Länsimaiset brändit kiinnostavat kaukomaiden keskiluokkaa. Miestenvaatteista myös maksetaan muhkeasti.

Suomi-uroot lisäävät vaateostoksiaan naisia tai muita eurooppalaisia nopeammin


Miestenvaatteiden myynti Suomessa kasvaa jopa 3 prosentin vuosivauhtia vuoteen 2021 mennessä, kertoo Kaupan liiton tekemä selvitys.

Naistenvaatteiden myynnin kasvun arvioidaan jäävän parhaimmillaankin alle 1,9 prosenttiin. Eurooppalaisten miesten kulutus jää keskimäärin noin 1,8 prosentin kasvuun, kun taas ruotsalaismiehet räjäyttävät pankin jopa 4 prosentin vuotuisella lisäyksellä.

Koko maailmassa miestenvaatteiden markkinat kasvavat lähivuosina, kun aiempaa useammat miehet pääsevät kulutusjuhlan makuun. Esimerkiksi Kiinan kasvava keskiluokka on länsimaisille brändeille houkutteleva kohde.

Kilpailu miestenvaatteiden tarjonnasta kasvaa, koska katteet ovat niissä kohdillaan: selvityksen mukaan suomalaisten ostamat miestenvaatteet ovat noin neljänneksen kalliimpia kuin naistenvaatteet.

Lähde: STT

Mikä tunne kuvaa parhaiten kokemustasi tästä artikkelista?
Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Accountor Software Oy käsittelee henkilötietojasi tietosuojaselosteen mukaisesti ja voi olla yhteydessä sinuun esimerkiksi sähköpostitse ja/tai puhelimitse. Tutustu tietosuojaselosteeseen.

Facebooktwitterlinkedinmail