Mikä mainonta kolahtaa nuoriin aikuisiin?

IROResearch Oy selvitti tutkimuksessaan, missä nuoret aikuiset haluavat nähdä mainoksia.

Mikä mainonta kolahtaa nuoriin aikuisiin?


Nuorten aikuisten mieluisimmaksi mainonnan kanavaksi on noussut mainonta sanomalehtien digitaalisissa palveluissa, ilmenee IROResearch Oy:n syyskuussa tekemästä tutkimuksesta.

Suomalaisista 18–24-vuotiaista lähes joka viides nostaa sanomalehtien digitaaliset palvelut ykköseksi, kun kysytään, mistä he mieluiten lukevat, katsovat tai kuuntelevat mainoksia.

Televisio on tässä ikäryhmässä säilyttänyt mainonnan mieluisuudessa kakkossijansa 16 prosentilla. Kolmanneksi sijoittuivat aiemmin ykkösenä olleet painetut sanomalehdet 10 prosentilla.

Sosiaalisen median kanavista mainonnan vastaanottamisessa mieluisin on 18–24-vuotiaiden keskuudessa Youtube. Sen valitsi mieluisimmaksi kuusi prosenttia ikäryhmästä.

Tutkimusta varten haastateltiin tuhatta suomalaista. Virhemarginaali on reilut kolme prosenttiyksikköä suuntaansa.

Lähde: STT

Mikä tunne kuvaa parhaiten kokemustasi tästä artikkelista?
Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Accountor Software Oy käsittelee henkilötietojasi tietosuojaselosteen mukaisesti ja voi olla yhteydessä sinuun esimerkiksi sähköpostitse ja/tai puhelimitse. Tutustu tietosuojaselosteeseen.

Facebooktwitterlinkedinmail